Data dodania: 27/04/2010

To miasto ma strategiczną lokalizację – w pobliżu granicy z Czechami i Niemcami, a od czasu utworzenia Wałbrzyskiej SSE jest również bardzo ważnym ośrodkiem biznesowym i kulturalnym Dolnego Śląska. Przez lata nieco zapomniane, teraz chce na dobre odżyć. Jednym z projektów, które mają mu w tym pomóc jest realizowana od wiosny ubiegłego roku Galeria Victoria. Kilka dni temu deweloper – firma Keen Property Partners – zdradził datę jej otwarcia. 16 października jej próg przekroczą pierwsi klienci. 

Będzie to pierwsze nowoczesne centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w Wałbrzychu i w regionie, z towarzyszącą mu funkcją hotelowo-mieszkaniową. W pierwszym etapie oddany zostanie cały główny kompleks, czyli galeria, rotunda, amfiteatr, parkingi i kino. Natomiast kolejnym etapem budowy będzie hotel z basenem, spa i innymi atrakcjami. Szacunkowa wartość projektu wyceniona została na około 75 milionów euro, natomiast koszt budowy planowanej części hotelowej i mieszkaniowej to dodatkowe 20 milionów euro. Za doradztwo podczas procesu inwestycyjnego oraz za wynajem powierzchni centrum odpowiedzialna jest firma CB Richard Ellis – światowy lider w świadczeniu usług doradczych w sektorze nieruchomości komercyjnych. Obecnie około 75 procent powierzchni handlowej jest już wynajęte. 

Dogodna lokalizacja galerii

Kompleks powstaje na 10-hektarowej działce położonej na skrzyżowaniu ulic 1 Maja oraz Skarżyskiej w centrum Wałbrzycha, przy drodze wojewódzkiej nr 367 do Jeleniej Góry oraz w sąsiedztwie drogi krajowej nr 35 wiodącej do przejścia granicznego z Czechami. Dzięki dogodnej lokalizacji obiekt stanowić będzie idealne miejsce do robienia zakupów nie tylko dla mieszkańców Wałbrzycha, ale także Legnicy, Jeleniej Góry, Kłodzka, Kamiennej Góry i Świdnicy. 

Wielofunkcyjny kompleks

Całkowita powierzchnia Victorii będzie wynosić 43 000 mkw. W dwupoziomowej galerii znajdzie się m.in. hipermarket Carrefour (4,6 tys. mkw.), około 180 sklepów ze znanymi markami odzieżowymi, sklep z akcesoriami do domu i ogrodu (7 tys. mkw.), sklep ze sprzętem elektronicznym Media Expert (około 2,5 tys. mkw.) oraz liczne punkty usługowe.

W części rozrywkowej o powierzchni 2,5 tys. mkw. znajdzie się nowoczesne wieloekranowe kino Cinema City z siedmioma salami, liczne restauracje, punkty gastronomiczne oraz kawiarnie. Dużym atutem projektu jest ogólnodostępny amfiteatr, który powstanie na terenie kompleksu. Latem organizowane będą w nim plenerowe koncerty, a zimą powstanie tu lodowisko. Dodatkowo w galerii zaprojektowano też specjalne powierzchnie, na których będą organizowane promocje, wystawy czy pokazy. Klienci kompleksu będą mogli skorzystać również z atrakcji sportowych: klubu fitness i basenu. Poza tym projekt przewiduje również powstanie 1390 miejsc parkingowych – w części podziemnej i nadziemnej. 

O architekturze

Galeria Victoria została zaprojektowana przez wielokrotnie nagradzane brytyjskie studio architektoniczne Chapman Taylor, które zajmuje się m.in. projektem remontu wnętrza Hali Stulecia we Wrocławiu. Centralną część kompleksu stanowi przeszklona rotunda, z której będzie można obserwować wszystko, co dzieje się na zewnątrz. W galerii zostaną zainstalowane windy, ruchome schody, nawiewy, wywietrzniki i klimatyzacja. Dzięki przeszklonym sufitom do wnętrza Victorii będzie wpadać mnóstwo światła. 

Niepowtarzalna architektura budowli, dogodna lokalizacja oraz planowana część hotelowa i mieszkaniowa czynią z Galerii Victoria bardzo atrakcyjny obiekt dla przyszłych najemców. Jak podkreśla inwestor, projekt centrum Victoria powstał z myślą o rewitalizacji niezagospodarowanej części Wałbrzycha i stworzeniu nowej przestrzeni publicznej dla jego mieszkańców. 

ŹRÓDŁO: Keen Property Partners / Questia Sp. z o.o. 

Red.: AMS 

 

 

 

 

 

  

 

 

fot. Galeria Victoria w Wałbrzychu