Data dodania: 11/03/2011

Magnolia Park, największa wrocławska galeria handlowa, powiększy się o prawie 11 000 metrów kwadratowych. Dzięki rozbudowie, która rozpocznie się w drugiej połowie marca b.r., centrum wzbogaci się o dwupoziomowy sklep z odzieżą i akcesoriami oraz ofertę marketu budowlanego Castorama. Całkowity koszt inwestycji jest szacowany na 45 milionów złotych.

Centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjne Magnolia Park położone jest przy ulicy Legnickiej we Wrocławiu, w odległości zaledwie 1 kilometra od miejskiej obwodnicy, 2,7 kilometra od Rynku Starego Miasta oraz jedynie 6 kilometrów od wrocławskiego lotniska w Strachowicach. Magnolia Park tylko w grudniu minionego roku odwiedziło blisko 950 tysięcy klientów. Rocznie galerię odwiedza ponad 9,5 miliona osób.

Fazy inwestycji

Rozbudowa centrum handlowego Magnolia Park obejmuje dwa projekty, które będą przeprowadzane równolegle. Pierwszy zakłada dobudowę 869 metrów kwadratowych z przeznaczeniem na salon jednej z największych marek odzieżowych w Polsce.

Kolejny projekt to rozbudowa obiektu o dodatkowe 10 200 metrów kwadratowych specjalnie dla marketu sieci Castorama, oferującej materiały budowlane, dekoracyjne, narzędzia oraz produkty do aranżacji i wyposażenia wnętrz. Ponadto na dachu tej części galerii handlowej powstanie jednopoziomowy parking na blisko 500 miejsc postojowych. Otwarcie marketu Castorama planowane jest na pierwszy kwartał 2012 roku.

Obecnie powierzchnia handlowa galerii wynosi 74 400 metrów kwadratowych, a po rozbudowie wzrośnie do 85 900 metrów kwadratowych. Generalnym wykonawcą rozbudowy, wyłonionym w postępowaniu przetargowym, została firma PORR Polska S.A.. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest  na 45 milionów złotych.  

Castorama zostanie usytuowana w południowo-wschodniej części obiektu, natomiast dobudowa salonu sieci odzieżowej będzie zlokalizowana między drugim a trzecim wejściem do galerii od strony wschodniej. Prace budowlane zostały zaplanowane tak, by zapewnić pełne i nieprzerwane funkcjonowanie centrum. Ponadto dzięki rozbudowie i uruchomieniu dodatkowego wejścia od strony parkingu nad Castoramą klienci zyskają bezpośredni dostęp do sklepów usytuowanych na pierwszym piętrze Magnolia Park.

- Naszym nadrzędnym celem przy projektowaniu inwestycji było zapewnienie klientom komfortu zakupów, a najemcom komfortu pracy. METRO Group Asset Management, jako jedna z niewielu firm w Polsce, dysponuje wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu inwestycji budowlanych podczas nieprzerwanego funkcjonowania obiektów handlowych. Dla nas sprawne przeprowadzenie rozbudowy to przede wszystkim wdrożenie odpowiednich i sprawdzonych rozwiązań, które spowodują, że proces inwestycyjny przebiegnie łagodnie zarówno dla klientów jak i najemców – powiedział Dominik Piwek, Dyrektor ds. Marketingu i PR Metro Group Asset Management.

Doskonały projekt

Autorem koncepcji architektonicznej jest pracownia YG PROJECT Sp. z o.o., która stworzyła oraz zrealizowała wiele różnorodnych projektów, przede wszystkim obiektów handlowych i miejskich. Projekt rozbudowy największego we Wrocławiu centrum handlowego jest nowoczesny, dopracowany w najmniejszych detalach i doskonale wpisuje się w charakter istniejącego budynku.

Struktura własnościowa i zarządzanie centrum

Fundusz Inwestycyjny Octava NFI S.A. posiada ok. 72% udziału w spółce Legnicka Development, która jest właścicielem Magnolia Park. W kwietniu ubiegłego roku zarządzanie obiektem powierzono firmie METRO Group Asset Management.

Dzięki wdrożeniu nowej strategii rozwoju i rozbudowie o kolejne 11 000 metrów kwadratowych galeria handlowa Magnolia Park umocni swoją pozycję nie tylko we Wrocławiu, ale i w całym regionie. Obecnie centrum posiada unikalną ofertą markowych produktów, a także proponuje udział w wystawach, koncertach, pokazach mody i innych wydarzeniach specjalnych dla mieszkańców Wrocławia i okolic.