Data dodania: 10/01/2019

Spółka Robyg podsumowała wyniki sprzedażowe za 2018 rok. W tym okresie Grupa zakontraktowała – z uwzględnieniem rezygnacji – 2520 lokali. Wartość sprzedaży jest niższa o 16 proc. w porównaniu z wynikami za 2017 rok.

- Sprzedażowo Grupa Robyg zamknęła rok 2018 zgodnie z oczekiwaniami. Poziom łącznie 2520 zakontraktowanych lokali jest satysfakcjonujący. Jednocześnie z sukcesem wdrażana strategia cenowa daje wymierne efekty, dzięki czemu spółka notuje dobre marże. Tym samym wartość sprzedaży w 2018 roku jest tylko o 16% mniejsza wobec doskonałego 2017 roku. Należy się spodziewać, że tendencja sprzedażowa w kolejnych kwartałach utrzyma się. Mają na to wpływ m.in. dwa kluczowe czynniki: rozszerzenie działalności o rynek wrocławski i wciąż duży popyt na lokale spowodowany deficytem mieszkaniowym w Polsce. Aktualnie HRE Think Tank szacuje ten deficyt na 2,1 mln lokali – co oznacza, że jeszcze długo popyt będzie przewyższał podaż – komentuje Oscar Kazanelson, przewodniczący rady nadzorczej Robyg.

W 2018 roku spółka rozszerzyła działalność o rynek wrocławski i wprowadziła do sprzedaży w sumie 2550 lokali w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu – są to elementy wdrażania strategii ekspansji realizowanej przy wsparciu inwestora strategicznego Bricks Acquisitions Limited – podmiot z grupy The Goldman Sachs Group Inc.- Robyg rozszerzył swoją działalność o rynek wrocławski i planuje dalszą ekspansję do dużych miast, np. Poznania – zapowiada Oscar Kazanelson.