Data dodania: 11/02/2010

Podczas gdy świat ogarniał kryzys finansowy, a kolejne sektory gospodarki minimalizowały aktywność, Polska znajdowała się we względnie dobrej i bezpiecznej sytuacji makroekonomicznej. Na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej wypadaliśmy i wypadamy naprawdę nieźle. Wbrew globalnym tendencjom nasz rynek pozostawał poza epicentrum światowej recesji. Polska dostała szansę wypracowania sobie w oczach inwestorów wizerunku „kryzysowego lidera” - stabilnego, bezpiecznego i z perspektywami na rozwój. Pytanie brzmi, czy ją wykorzystała. Na początku marca rozpocznie się cykl seminariów inwestycyjnych Prospects in Poland 2010, podczas których poznamy opinie ekspertów na ten temat, a także ich własne poglądy dotyczące dalszych możliwości rozwoju. 

Seminaria Prospects in Poland 2010 organizuje warszawska firma Bluevine Consulting specjalizująca się w prospekcji rynku i kontaktach B2B. Seminaria zostały zaprojektowane jako cykl spotkań lokalnych przedstawicieli świata biznesu, władzy lokalnej, mediów oraz inwestorów poszukujących nowych obszarów współpracy. Będą oni przedstawiać swoje poglądy na temat perspektyw inwestycyjnych w naszym kraju. Seminaria będą się odbywać w największych i najbardziej atrakcyjnych (według opinii ekspertów firmy doradczej Deloitte) polskich miastach – w Łodzi, Lublinie, Wrocławiu, Katowicach i Gdańsku. 

Cieszę się, że pierwszym miastem, otwierającym cykl spotkań będzie Łódź, dynamicznie rozwijające się miasto, cieszące się opinią przyjaznego inwestorom, odważnie i śmiało realizujące swoje wizje. – mówi Aneta Kłodaś, Dyrektor ds. Rozwoju Bluvine Consulting. 

4 marca w łódzkim hotelu Andel’s spotkają się przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Ministerstwa Gospodarki, Urzędu Miasta Łodzi oraz funkcjonujący w mieście inwestorzy. Będą rozmawiać nie tylko o możliwościach rozwoju Łodzi, ale także całej Polski. Choć Polska w porównaniu z innymi krajami ma dość mocną pozycję, musimy uświadomić zagranicznym inwestorom nasz potencjał i możliwości. – mówi Włodzimierz Fisiak, Marszałek Województwa Łódzkiego. – Bez spójnej i konsekwentnej promocji gospodarczej oraz odpowiednich rozwiązań na poziomie rządowym nie będzie to możliwe – dodaje.

Każdemu spotkaniu odbywającemu się w ramach cyklu Prospects in Poland 2010 towarzyszyć będzie „business mixer”, czyli nieformalne spotkanie uczestników seminarium. Będzie ono służyć nawiązywaniu kontaktów biznesowych i wymianie doświadczeń. 

Po zakończeniu cyklu seminariów we wszystkich zaplanowanych na 2010 rok polskich miastach, organizatorzy we współpracy z partnerami projektu planują opracowanie zbiorczego raportu Prospects in Poland, zawierającego nie tylko zebrane wnioski i spostrzeżenia z odbywających się spotkań, ale i rekomendacje dotyczące perspektyw rozwoju polskiej gospodarki na następne lata. 

Serdecznie zapraszamy!

4 marca, Hotel Andel's w Łodzi

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt: office@bluevine.pl.

ŹRÓDŁO: Bluevine