Data dodania: 08/09/2017

Otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Łącznie wpłynęły 4 oferty.

 

Najniższą cenę 618,58 mln zł zaoferowało konsorcjum firm Toto S.p.A Costruzioni Generali i ICM S.p.A z Włoch. - Wszyscy oferenci zaoferowali czas realizacji skrócony do 48 miesięcy. Złożone w postępowaniu oferty będą sprawdzane, po to aby wybrać ofertę najkorzystniejszą. Jeżeli nie będzie odwołań od wyboru wykonawcy, to podpisania umowy na realizację tunelu możemy spodziewać się pod koniec tego roku – informuje GDDKiA.

 

Przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna. Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym (zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową). Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna. Tunel w Świnoujściu powinien powstać do końca 2021 roku.