Data dodania: 09/07/2020

W pierwszym półroczu 2020 roku Murapol sprzedał 1526 mieszkań, wobec 1696 rok wcześniej. Deweloper przekazał klientom klucze do 1089 lokali, wprowadził do oferty 1119 mieszkań w 7 inwestycjach na terenie 6 miast.

W okresie od stycznia do czerwca br. Grupa Murapol podpisała 1526 umów sprzedaży mieszkań, z czego 899 w drugim kwartale br. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2019 roku spółka zawarła 1696 umów sprzedaży. Największym zainteresowaniem mieszkania Murapolu cieszyły się w Krakowie i Wieliczce, a także w Katowicach, gdzie nabywców znalazły kolejno 316 i 252 lokale. Znaczącą liczbę umów sprzedaży spółka podpisała także w Gdyni – 197, Łodzi – 190, Poznaniu – 143 i Wrocławiu - 89. Ponad 70 umów zawartych zostało także w Toruniu i Gliwicach, odpowiednio – 74 i 73.
W pierwszym półroczu br. Murapol przekazał klucze do 1089 lokali mieszkalnych, wobec 1213 oddanych właścicielom w analogicznym okresie w 2019 roku. Najwięcej kluczy do mieszkań zostało przekazanych klientom w Katowicach – 338, Krakowie – 190, Tychach – 120 i Toruniu – 112. Ponadto zostało wydanych nowym mieszkańcom 80 mieszkań we Wrocławiu, 76 w Warszawie i 59 w Mikołowie.

W okresie od stycznia do końca czerwca Murapol zaoferował klientom 1119 nowych mieszkań, w ramach #Projekt1000. Wprowadzone do sprzedaży lokale powstają w 7 projektach na terenie 6 miast: Warszawy, Gdyni, Łodzi, Gliwic, Siewierza i Mikołowa. Wszystkie będą wyposażone w pakiet antysmogowy chroniący powietrze wewnątrz przed smogiem i innymi zanieczyszczeniami oraz opcję rozwiązań smart home umożliwiających zdalne sterowanie mediami.

Na dzień 30 czerwca 2020 r. portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 5727 lokali o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej 244 tys. mkw., powstających w 46 budynkach, w ramach 17 projektów na terenie 10 miast. Największy udział w portfelu budowanych inwestycji ma Kraków z Wieliczką, gdzie powstaje 959 lokali, dalej plasują się Łódź i Warszawa z kolejno 918 i 886 mieszkaniami w budowie, a 761, 632 i 581 lokali realizowanych jest odpowiednio we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach.

– Drugi kwartał bieżącego roku, tak w branży deweloperskiej, jak i w każdej innej był zdominowany przez sytuację epidemiologiczną i konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości, aby nie tylko utrzymać ciągłość działalności, ale i wypracować wyniki na akceptowalnym poziomie – mówi Nikodem Iskra, prezes Murapolu. – Jako Grupa Murapol jesteśmy zadowoleni zarówno ze sprzedaży jak i przekazań zrealizowanych w tym okresie oraz w całym pierwszym półroczu. Intensywne działania marketingowe i sprzedażowe skutecznie stymulowały zainteresowanie naszą ofertą wśród klientów zarówno kupujących mieszkania na własne potrzeby, jak i traktujących je jako produkty inwestycyjne.