Data dodania: 13/12/2018

Zarząd Murapolu zaprezentował strategię rozwoju Grupy na lata 2019-2021. Deweloper koncentruje się na polskim rynku, będzie działać w segmencie popularnym. W przyszłym roku planuje debiut na głównym parkiecie GPW. W dalszej perspektywie spółka zamierza osiągnąć sprzedaż 4 tysięcy lokali rocznie.

- Zakazałem używania słowa „lider” we wszystkich naszych materiałach, ponieważ jeszcze nim nie jesteśmy, ale liderem będziemy. Wychodzimy z holdingu inwestycyjnego, skupiamy się na podstawowym biznesie deweloperskim - mówi Nikodem Iskra, prezes Murapolu.

Bank ziemi spółki zapewnia działalność na najbliższych kilka lat – to grunty pod budowę blisko 21,4 tys. lokali o wartości 637,4 mln zł. Zarząd Murapolu zapowiada wzmożoną aktywność w głównych polskich aglomeracjach (Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Kraków, Poznań), oferta ma być uzupełniona o inwestycje w miastach mniejszych. Mocną pozycją mają być wieloetapowe inwestycje, takie jak Nowa Przędzalnia czy parki Krakowa. Strategia zakłada roczną sprzedaż na poziomie nawet 3,5 tys. (ze wzrostem do 4 tys. w perspektywie najbliższych pięciu lat) i wprowadzenie na rynek nawet 4 tys. lokali rocznie.

- Działając w segmencie popularnym docieramy do osób z najszerszą zdolnością kredytową. Po roku 2021 nie wykluczamy, że poszerzymy ofertę o segment premium i rynek najmu. Na tym drugim polu możemy rozpocząć działalność w każdej chwili, mamy odpowiednie projekty z pozwoleniem na budowę, ale póki co nie ma takiego uzasadnienia biznesowego – podkreśla Nikodem Iskra i zapowiada debiut spółki na głównym parkiecie warszawskiej giełdy. – Przygotowujemy się do tego, chcemy wejść na GPW w drugiej połowie 2019 r., prowadzimy intensywne prace nad reorganizacją struktury spółki.

Murapol nie planuje akwizycji, w planach jest natomiast dalsza rozbudowa banku ziemi. – Zauważamy, że są deweloperzy zainteresowani przejęciem mniejszych i średnich firm, które posiadają grunty z pozwoleniem na budowę, szczególnie w Krakowie i we Wrocławiu. Nie brakuje nam takich działek, poza tym nie mamy potrzeby kupować organizacji. Mamy pełną kontrolę nad całym procesem budowlanym, włącznie z wykonawstwem, od 2015 roku posiadamy własną pracownię architektoniczną, co pozwala zachować odpowiedni standard mieszkań. Wykorzystujemy BIM, który pomaga zachować minimalny poziom błędów i optymalnie przewidzieć budżet każdej inwestycji. W przypadku ścian klatek schodowych, garaży i schodów wykorzystujemy prefabrykaty, aby skrócić czas budowy – dodaje prezes Murapolu.

Dotychczas Murapol zrealizował ok. 100 inwestycji, w których powstało ok. 10 tys. lokali. Obecnie posiada ofertę mieszkań w 15 miastach w Polsce, w dwóch kolejnych kupił działki. W ciągu trzech kwartałów 2018 roku Grupa Murapol sprzedała 2 691 mieszkań, o 9 proc. więcej r/r. Aktualnie w budowie ma 6700 lokali.