Data dodania: 18/03/2020

MLP Group zakończyło 2019 r. z 40 proc. wzrostem zysku netto. Z kolei wybudowana powierzchnia magazynowa urosła do poziomu blisko 600 tys. mkw. Zarząd spółki przewiduje, że niepewność gospodarcza wywołana koronawirusem pobudzi sektor e-commerce, a w konsekwencji zwiększy się zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową.



Deweloper w 2019 roku uzyskał 140,0 mln zł przychodów, czyli podobnie jak w poprzednim roku. Grupa osiągnęła 14% wzrost przychodów z czynszów z najmu, zanotowała 180 mln zł zysku na działalności operacyjnej, co jest wynikiem o 19% lepszym niż rok wcześniej. Pozytywny wpływ miał zysk z aktualizacji wyceny nieruchomości inwestycyjnych, który wyniósł ponad 120 mln zł. Z kolei wynik netto wzrósł w ujęciu r/r o 40% do poziomu 129,4 mln zł. Deweloper powierzchni magazynowych na koniec 2019 r. posiadał aktywa netto o wartości 938,6 mln zł, czyli o 15,1% wyższe niż na koniec 2018 roku. Z kolei wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła o 25% do 1,81 mld zł.

W 2019 r. deweloper realizował i miał w przygotowaniu projekty o łącznej powierzchni 237,8 tys. mkw. Z tego zakończona została budowa 74,9 tys. mkw. Na koniec minionego roku Grupa oferowała około 587 tys. mkw. gotowej nowoczesnej powierzchni magazynowej.

Potencjał zabudowy na posiadanych gruntach wynosi ponad 1,3 mln mkw. MLP Group posiada działki i szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane parki logistyczne w Polsce, Niemczech i Austrii. W 2020 r. Grupa planuje zwiększyć powierzchnię magazynową. – Widzimy duży potencjał do dalszego rozwoju. Niepewność gospodarcza wywołana koronawirusem w średniej i długiej perspektywie znacznie zwiększy sprzedaż sklepów internetowych kosztem zakupów w sklepach stacjonarnych, a co za tym idzie zwiększy się w istotny sposób zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową. W dobie zagrożenia konsumenci zdecydowanie więcej czasu spędzają w domach, a to spowoduje dynamiczny rozwój sektora e-commerce. Mimo to wzrost tendencji zakupowych w tym obszarze stanowi olbrzymie wyzwanie logistyczne – przyznaje Radosław T. Krochta, prezes MLP Group.