Data dodania: 01/04/2019

W 2018 r. Marvipol Development wypracował 266,1 mln zł przychodów i 47,3 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to 187 mln zł przychodów i 38,2 mln zł zysku netto.

Segment mieszkaniowy Grupy zakończył 2018 rok z 33,1 mln zł wyniku operacyjnego (102% wzrost r/r) i 27,3 mln zł zysku netto (blisko 19% wzrost). Kluczowy wpływ na wzrost zyskowności segmentu miała większa liczba przekazanych mieszkań oraz wzrost marży na sprzedaży. W 2018 r. Grupa Marvipol Development przekazała nabywcom 755 lokali mieszkalnych, wobec 511 w 2017 r. Większość stanowiły lokale z oddanych do użytkowania w 2018 r. etapów stołecznych inwestycji Riviera Park, Central Park Ursynów oraz z projektu Bemowo Residence. Rentowność brutto na rozliczonej w 2018 r. sprzedaży mieszkań wyniosła ponad 23%.

- Ponad 40% wzrostowi skonsolidowanych przychodów Grupy Marvipol towarzyszył wzrost procentowej marży brutto na sprzedaży, z 20,5% w 2017 r. do 23,3% w 2018 r., co pozwoliło na wypracowanie w minionym roku
62 mln zł zysku brutto na sprzedaży (63% wzrost r/r.). Wynik operacyjny Grupy zwiększył się z 36,4 mln zł w 2017 r. do 45 mln zł w 2018 r. Łączna wartość aktywów Grupy na koniec 2018 r. wzrosła do blisko 972 mln zł, a wartość kapitału własnego zwiększyła się do ponad 413 mln zł – przedstawia wyniki finansowe Grupy Robert Pydzik, członek zarządu, dyrektor finansowy Marvipol Development.

W 2018 r. Grupa podpisała 843 umowy sprzedaży mieszkań oraz lokali usługowych, wobec 765 umów zawartych w 2017 r. – W 2018 roku rozbudowaliśmy ofertę o mieszkania usytuowane w atrakcyjnych lokalizacjach, mam tu na myśli zarówno – nasz rodzimy warszawski rynek i inwestycje: Topiel No 18 (Powiśle) czy Dom przy Okrzei (Praga Północ), a także lokale z gdańskiego projektu Dwie Motławy (Wyspa Spichrzów), pierwszej inwestycji mieszkaniowej Grupy realizowanej poza Warszawą. Starannie zbudowana, adresowana do zdywersyfikowanego grona odbiorców oferta mieszkaniowa sprawiła, iż miniony rok zakończyliśmy z rekordowym wynikiem sprzedaży. W 2019 roku chcemy dalej poszerzać naszą ofertę o kolejne atrakcyjne inwestycje – zapowiada Mariusz Poławski, wiceprezes Marvipol Development.

Segment magazynowy wypracował w 2018 r. ponad 20 mln zł zysku netto, o 32% więcej niż rok wcześniej, o czym przesądził postęp w realizacji projektów oraz transakcje sprzedaży części ze zrealizowanych obiektów. – Wzrostowi popytu na powierzchnie magazynowe towarzyszy duża aktywność ze strony międzynarodowych inwestorów, zainteresowanych zakupem kompleksów magazynowych nad Wisłą. Rosnące zainteresowanie wysokiej jakości magazynowymi projektami współkontrolowanymi przez Grupę Marvipol zaowocowało sprzedażą, jeszcze w 2018 r., kompleksu magazynowego w Grodzisku Mazowieckim oraz zbyciem, już w 2019 r. udziałów w projekcie OBI w rejonie Łodzi i w kompleksie magazynowym w Krakowie oraz przedwstępną sprzedażą projektu Warszawa-Konotopa II – wylicza Bartosz Puzdrowski, Dyrektor Zarządzający Marvipol Logistics, spółki zależnej Marvipol Development realizującej inwestycje w projekty magazynowe.