Data dodania: 10/09/2019

Polski rynek biurowy jest w fazie bezprecedensowego rozkwitu. Padają kolejne rekordy - w ubiegłym roku całkowita podaż biur na dziewięciu głównych rynkach lokalnych w Polsce przekroczyła 10 mln metrów kwadratowych. Całkowity wolumen transakcji najmu wyniósł ponad 1,5 mln - najwięcej w historii naszego rynku.



Nie gaśnie gwiazda naszego kraju na światowej mapie BPO/SSC - w miastach regionalnych inwestorzy z sektora usług biznesowych odpowiadają za 50-70 proc. całkowitego popytu. Dobra kondycja naszej gospodarki ma przełożenie również na dziesiątki tysięcy metrów kwadratowych biur wynajętych przez rodzime firmy i instytucje. A skoro są najemcy i popyt, to deweloperzy budują - według agencji doradczej Colliers w budowie znajduje się ponad 1,8 mln m kw. nowoczesnych powierzchni. Wszystko to ku uciesze zagranicznych funduszy inwestycyjnych, które bardzo chętnie kupują budynki biurowe nie tylko w najlepszych lokalizacjach.

Nie oznacza to jednak, że uczestnicy rynku biurowego mogą spocząć na laurach. Wraz z rozwojem rynku zmieniają się również preferencje i wymagania najemców. Dziś duży open space, kantyna i stojak na rowery w garażu podziemnym już nie wystarczą - nowoczesne biura muszą być miejscem jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika, nie tylko stymulować jego efektywność, ale również dbać o jego dobre samopoczucie i zaspokajać wszelkie potrzeby. Biurowce powinny również tworzyć wartościową tkankę miejską, kreować nowe, atrakcyjne miejsca na mapie miasta, a nie stanowić wyludniające się po godzinie 17 pustkowia z betonu, szkła i stali. Deweloperzy i właściciele tego typu budynków nie mogą również zapominać, że gorsze czasy zgodnie z regułą cykliczności koniunkturalnej muszą nadejść prędzej czy później. A podczas spowolnienia gospodarczego najlepiej radzą sobie ci, którzy odpowiednio wcześniej się do niego przygotowali.

O tym, jak to zrobić najwięksi i najbardziej doświadczeni rynkowi gracze będą dyskutować podczas konferencji „Biurowce w Polsce”, organizowanego przez firmę Nowy Adres S.A. najpopularniejszego i najbardziej prestiżowego spotkania naszej „biurówki”. Kolejna, już 12. edycja wydarzeń z tego cyklu odbędzie się 21-22 października w warszawskim hotelu Hilton przy ul. Grzybowskiej 63. Jak co roku, blisko  400 osób: deweloperów, przedstawicieli agencji doradczych, banków finansujących inwestycje komercyjne, funduszy inwestycyjnych, prawników, architektów, analityków rynkowych – będzie rozmawiać o najważniejszych problemach tego sektora, sposobach na ich rozwiązanie i formułują prognozy na przyszłość.  Organizator zapowiada unowocześnienie formuły i stawia na większą interaktywność – w tym roku można spodziewać się „BwP” w zupełnie nowym, innowacyjnym kształcie. Jak zwykle w przypadku konferencji Nowego Adresu, będzie można rozszerzyć swój udział 
w wydarzeniu, umawiając się na spotkania z innymi uczestnikami za pomocą unikalnej platformy Match Maker. Rozwiązanie to pozwala na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, co niekiedy bywa korzyścią równorzędną do wiedzy zdobytej na konferencji.