Data dodania: 05/04/2019

Grupa Inpro podsumowała wyniki finansowe za 2018 rok. W tym okresie wypracowała blisko 259 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 28% więcej niż rok wcześniej, oraz 40,9 mln zł zysku netto, co z kolei oznacza 35% wzrost r/r. Od stycznia do grudnia 2018 r. Grupa sprzedała łącznie 801 mieszkań i domów jednorodzinnych.

W 2018 roku Grupa Inpro odnotowała 40,9 mln złzysku netto wobec 30,3 mln zł rok wcześniej. Poprawa wyników związana była przede wszystkim ze wzrostem rentowności netto spółek zależnych: inBet oraz Hotel Mikołajki, przy utrzymanym poziomie rentowności działalności deweloperskiej.

Coraz większy udział przychodów w Grupie ma segment prefabrykatów – w ostatnich latach spółka inBet zanotowała bardzo dynamiczny wzrost dochodów, zysk brutto w 2018 roku wzrósł o 51% w porównaniu do 2017 roku. Spółka ta przechodzi gruntowną modernizację, w ubiegłym roku zakończyła się instalacja nowej linii do produkcji ścian zespolonych i zarząd spółki Inpro widzi duże szanse na dalszy rozwój tego segmentu.

- W 2018 roku, jako jeden z nielicznych deweloperów w Polsce, mogliśmy pochwalić się wzrostem poziomu transakcji sprzedaży w 2018 roku w porównaniu do roku poprzedniego. Jednocześnie utrzymaliśmy wysoki poziom liczby lokali wprowadzonych do oferty, pomimo dużych wyzwań po stronie podażowej. Bardzo nas cieszy dynamika wzrostu przychodów i zysku netto, która wyniosła odpowiednio 28% i 35% – zauważa Piotr Stefaniak, prezes Inpro.

W 2018 roku Grupa Inpro zanotowała najwyższy w swej historii poziom przedsprzedaży. Od stycznia do grudnia 2018 r. sprzedano łącznie 801 mieszkań i domów jednorodzinnych netto (w rozumieniu umów przedwstępnych uwzględniających rezygnacje). Dla porównania w roku 2017 Grupa sprzedała 739 lokale, a w roku 2016 - 388 mieszkania i domy. W 2018 roku Grupa przekazała nabywcom 679 lokali, co stanowi kolejny rekord, dla porównania w 2017 r. wydano 433 jednostki. W 2018 roku Inpro zakończyło prace przy 6 przedsięwzięciach deweloperskich, w ramach których łącznie wybudowano 543 lokale. W całym 2018 roku wprowadzono do sprzedaży łącznie 778 lokali.

W 2019 roku Grupa planuje wprowadzić do oferty 1035 mieszkań i domów. Nowe projekty przygotowywane przez Grupę, które zasilą ofertę sprzedażową w roku 2019 to: Osiedle Debiut w Pruszczu Gdańskim etap III (93 lokale), City Park etap II w Gdańsku (189 lokali), Osiedle Wróbla Staw domy jednorodzinne etap II (4 domy), Golf Park etap D (4 domy jednorodzinne), Osiedle Brawo w Pruszczu Gdańskim (127 lokali), Osiedle Start w Gdańsku (160 lokali), Osiedle Ostoja w Rumi (138 lokali), Osiedle Nowa Niepołomicka etap II w Gdańsku, budynek nr 1 (48 lokali) i nr 2 (44 lokale), Osiedle Havlove w Gdańsku, budynek 4-5 (46 lokali), nr 8-9 (46 lokali), nr 10 (46 lokali), Osiedle Traffic w Gdańsku, budynek C (90 lokali).