Data dodania: 04/11/2009

Co do tego, że dworzec potrzebuje remontu są zgodni wszyscy – spółki PKP, PLK i SKM oraz Urząd Marszałkowski. Początkowo zarządzający terenem nie mogli dojść do porozumienia w kwestii renowacji dworca we Wrzeszczu. Pierwotny plan Polskich Linii Kolejowych i Szybkiej Kolei Miejskiej był bardzo prosty i zakładał, że na zmodernizowanym peronie staną tylko wiaty z betonu i pokryje je blacha trapezowata. Plany PLK i SKM były podobne, ale niestety miały powstać oddzielnie. Prócz nich, zgodnie z założeniami niebawem miała też ruszyć budowa Kolei Metropolitalnej – wówczas powstałby kolejny, trzeci peron. Inwestycję miał koordynować Urząd Marszałkowski.

 

 

Dworzec we Wrzeszczu

14 października br. spółki SKM i PKP wraz z władzami samorządowymi miasta i województwa zawarły wreszcie porozumienie, które przybliża do wspólnej koncepcji przebudowy dworca we Wrzeszczu. W rezultacie budynek dworca oraz perony zostaną zbudowane według jednej koncepcji architektonicznej, którą poznamy za trzy miesiące. Nowe założenie obejmie obszar położony w Gdańsku Wrzeszczu pomiędzy ulicami: T. Kościuszki, Wajdeloty, R. Dmowskiego.

 

Dworzec we Wrzeszczu


Dworzec powstanie za około pięć lat. Będzie budowany w kilku etapach. Przewiduje się, że pierwszy etap modernizacji stacji zakończy się przed mistrzostwami piłkarskimi Euro 2012. Wtedy również zostaną oddane do użytku perony. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, gotowy budynek dworca zobaczymy w 2014 roku.

Wstępne koszty pierwszego etapu koncepcji to 150 tys. zł. Udział w finansowaniu zapowiedziały już Miasto Gdańsk (które pokryje 35 % kosztów inwestycji), PKP (także 35%), Województwo Pomorskie (20%), i spółki PLK i SKM – na równym poziomie 5%.

 

 

 

Dworzec we Wrzeszczu

 

 fot. wizualizacje dworca we Wrzeszczu