Data dodania: 22/02/2018

Warszawa rozpoczyna realizację jednej z najważniejszych inwestycji kulturalnych ostatnich lat. Muzeum Sztuki Nowoczesnej otrzymało pozwolenie na budowę. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę.

 

Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wiz. UM Warszawa

 

Podpisane pod koniec stycznia pozwolenie na budowę na pierwszy budynek kompleksu Muzeum Sztuki Nowoczesnej i TR Warszawa stało się ostateczne.  Do końca lutego Muzeum Sztuki Nowoczesnej ogłosi przetarg ograniczony na wybór firmy, która wybuduje nową siedzibę placówki kulturalnej. W zakresie wykonawcy znajdzie się wybudowanie budynku muzeum, w którym zaprojektowane zostały sale wystawowe o powierzchni 4000 mkw. oraz sale edukacyjne, biblioteka, audytorium oraz kino. W części podziemnej znajdą się pomieszczenia przeznaczone na konserwację dzieł sztuki oraz magazyny.

 

Budynek przy placu Defilad będzie mieć ok. 20 tys. mkw. i zostanie oddany od użytku w końcówce 2021 roku. Tuż obok powstanie drugi budynek, będący główną siedzibą teatru TR Warszawa, stanowiący z Muzeum jedną całość urbanistyczną.

 

- Uwzględniając różne scenariusze przebiegu postępowania, zakładamy, że wykonawcę prac poznamy najpóźniej jesienią tego roku. W przetargu będą mogły wziąć udział wyłącznie firmy o dużym doświadczeniu. Spodziewamy się dużego zainteresowania i zaciętej walki o ten kontrakt. Jesteśmy do tego dobrze przygotowani – mówi Joanna Mytkowska, dyrektor Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

 

Na placu Defilad trwają obecnie prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej, realizowane są kolejne etapy umowy z architektem Thomasem Phiferem. Realizacja projektu była ogromny wyzwaniem dla projektantów, którzy musieli zaprojektować budynek nad stacją metra Centrum oraz nad ogromnym transformatorem zasilającym centrum miasta. Budowa nowych siedzib MSN i TR Warszawa to ważny element budowy Nowego Centrum Warszawy. Kolejno powstaną: cześć zachodnia kompleksu z budynkiem teatru, infrastruktura techniczna wokół budynków oraz drogowa wraz z parkingiem podziemnym i samym placem centralnym.