Data dodania: 11/01/2019

Atal zamknął 2018 rok z niższym o ponad 300 mieszkań wynikiem sprzedaży. W tym okresie spółka przekazała klientom 2678 lokali mieszkalnych i usługowych, co stanowi ponad 16% więcej niż w roku ubiegłym (2308).

W 2018 roku Atal wydał najwięcej lokali w Krakowie (843), Warszawie (650) i Wrocławiu (494). Na przestrzeni minionych 12 miesięcy spółka zakontraktowała 2420 lokali. Najwięcej umów deweloperskich podpisano we Wrocławiu (510), Łodzi (484) i Warszawie (450). W 2017 roku Atal zakontraktował 2787 mieszkań, czyli 367 lokali więcej niż w roku 2018.

Założenia na 2019 rok zakładają, że sprzedaż pozostanie na wysokim poziomie, co najmniej takim jak przed rokiem. - Naszą kluczową przewagą rynkową pozostaje dywersyfikacja biznesu – Atal to jedyny deweloper obecny we wszystkich największych aglomeracjach w Polsce. To gwarantuje nam niezależność od koniunktury panującej na poszczególnych rynkach i stwarza potencjał dalszego zwiększania sprzedaży – zapewnia Zbigniew Juroszek, prezes Atal.

Od stycznia do września 2018 roku spółka odnotowała 878,5 mln zł skonsolidowanych przychodów (wzrost o 36% r/r) i 166,7 mln zł zysku netto (ponad 26% więcej niż przed rokiem). Marża brutto ze sprzedaży od stycznia wyniosła w tym okresie 27%, natomiast w trzecim kwartale 2018 r. 24%. Marża netto w I-III kw. 2018 to 20%, a w Q3 2018 17%.

W trakcie trzech kwartałów 2018 roku Atal wprowadził do sprzedaży w sumie 17 projektów z ponad 2812 lokalami i kupił 14 gruntów w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Warszawie i na Śląsku za łączną kwotę ok. 135 mln zł. Zsumowany PUM tych gruntów to ok. 166 tys. mkw. W całym zeszłym roku Atal wydał na zakup nowych działek ponad 232,3 mln złotych.