Data dodania: 04/01/2022

Deweloper Atal w 2021 roku zakontraktował 4258 lokali – co stanowi najlepszy wynik w historii spółki, wzrost rok do roku wyniósł ponad 47%. Całoroczna sprzedaż w 2020 roku wyniosła 2896 mieszkań, a w rekordowym 2019 roku było to 3180. 




Zeszłoroczny plan zakładał sprzedaż na poziomie 4 tys. lokali. Grupa posiadała na koniec 2021 roku 710 aktywnych umów rezerwacyjnych, przed rokiem było to 507. Na koniec roku łączna liczba umów deweloperskich, przedwstępnych i rezerwacyjnych wyniosła blisko 5 tys.

W poszczególnych miesiącach 2021 roku spółka zakontraktowała następującą liczbę umów deweloperskich i przedwstępnych: styczeń – 210, luty – 234, marzec – 398, kwiecień – 413, maj – 377, czerwiec – 426, lipiec – 359, sierpień – 501 i wrzesień – 301, październik – 336, listopad – 353, grudzień - 350. Tegoroczny potencjał sprzedaży Grupa wstępnie szacuje na 4000 lokali.


– Ubiegły rok był rekordowy dla Grupy Atal. Mimo drugiego roku zdominowanego przez walkę z koronawirusem udało się nam osiągnąć historycznie najwyższy wskaźnik kontraktacji. Pierwsze miesiące po podwyżce stóp procentowych nie przyniosły istotnego wpływu na sprzedaż mieszkań. Nie można jednak wykluczyć, że efekt ten nie będzie widoczny w sprzedaży w roku bieżącym, szczególnie że ryzyko dalszego podnoszenia stóp procentowych jest spore - mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal.  – Nie spodziewamy się, by dla Atal ten rok przyniósł większe zmiany względem roku poprzedniego w liczbie prowadzonych budów, wejść do sprzedaży kolejnych projektów czy kontraktacji, jak i wydań.

Atal w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku wypracował skonsolidowane przychody na poziomie 1,03 mld zł. Oznacza to wzrost o 54% rdr. W tym okresie wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 189,7 mln zł, gdy rok wcześniej było to 82,4 mln zł, czyli o ponad 130% więcej rdr. Marża brutto ze sprzedaży w 9 miesiącach 2021 roku wyniosła 25,4% , a marża netto zaś 18,4%.

Grupa w trzecim kwartale 2021 wypracowała przychody na poziomie 378,8 mln zł. Wynik netto Grupy wyniósł w tym czasie 73,5 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży od lipca do września tego roku wyniosła 27,1%, a marża netto zaś 19,4%. Deweloper w 3 kwartałach 2021 roku wydał łącznie 2390 lokali, co oznacza wzrost o 34% rdr.

Od stycznia do września 2021 roku Atal pozyskał 7 nowych gruntów w Katowicach, Poznaniu, Krakowie oraz Warszawie. Łączny koszt zakup nowych działek to ok. 139 mln zł, w przeliczeniu na 1 mkw. PUM to 794 złotych. Zakupione tereny pozwolą na realizację 174 tys. mkw. PUM. Obecny bank ziemi w posiadaniu spółki w pełni zabezpiecza plany inwestycyjne na najbliższe 3-4 lata.