Data dodania: 30/08/2016

W I półroczu br. Atal wypracował 45,7 mln zł zysku netto, czyli ponad 2,5 razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Spółka zadebiutowała z pierwszym projektem na rynku trójmiejskim, w dalszych planach jest ekspansja na rynku poznańskim.

W I półroczu 2016 roku Atal uzyskał 254,7 mln zł skonsolidowanych przychodów - o 135% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku (108,4 mln zł). Przez pierwszych sześć miesięcy br. deweloper osiągnął 55,6 mln zł zysku operacyjnego, względem 22,5 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie spółka wypracowała 45,7 mln zł zysku netto, czyli ponad 2,5 razy więcej niż rok wcześniej (17,3 mln zł).

W pierwszym półroczu tego roku Atal wydał 750 lokali, w porównaniu do 304 rok wcześniej. Najwięcej przekazań było w Warszawie (211), następnie w Krakowie (185), Wrocławiu (140), Łodzi (125) i Katowicach (89). Największa liczba wydań mieszkań dotyczyła projektu City Tower Czyżyny II w Krakowie (176 mieszkań), Dmowskiego 19 I we Wrocławiu (109 mieszkań), Chojny Park I w Łodzi (93 mieszkania) oraz Nowe Bemowo w Warszawie (90 lokali). Pozostałe wydania dotyczyły projektów mniejszych (np. Walewska 4 Residence) oraz mieszkań z wcześniej zakończonych inwestycji.

W pierwszych sześciu miesiącach tego roku spółka wydała na zakup gruntów 75,6 mln zł netto. Jednocześnie zapasy, w skład których wchodzą działki wraz z nakładami poniesionymi na budowę osiedli, na koniec I półrocza br. osiągnęły wartość 1,03 mld zł, czyli o 49,2% więcej niż rok wcześniej. - Planujemy sukcesywny wzrost sprzedaży mieszkań w następnych latach i posiadanie odpowiedniego poziomu zapasów jest niezbędne dla utrzymania odpowiedniej oferty na rynku, płynnego prowadzenia procesu sprzedaży i zapewnienia rozwoju – podkreślił Zbigniew Juroszek, prezes spółki Atal.

W pierwszym półroczu tego roku Atal sprzedał na podstawie umów deweloperskich 1183 lokale, czyli o blisko połowę więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (805). Najwyższą sprzedaż w tym okresie zrealizowano w Krakowie gdzie podpisanych zostało 429 umów. W Warszawie nabywców znalazło 321 lokali. We Wrocławiu od początku roku podpisano 205 umów deweloperskich, a w Katowicach, w projekcie Atal Francuska Park sprzedano 135 mieszkań. Od stycznia do czerwca w łódzkich inwestycjach dewelopera zakupiono 93 lokale.

W I półroczu 2016 r. Atal wprowadził do sprzedaży 14 projektów obejmujących 2072 lokali w tym: 6 inwestycji w Krakowie (Atal Residence, Bagry Park etapy III, IV, V, Wielicka Garden, Bajeczna Apartamenty), 3 projekty we Wrocławiu (Atal Towers IIB, Nowe Żerniki, Dmowskiego 19 II), 2 projekty w Warszawie (Atal Marina Apartamenty III, Nowy Targówek II), 2 projekty w Łodzi (Chojny Park Domy, Pomorska Park) oraz jeden budynek II etapu i III etap ATAL Francuska Park w Katowicach . Obecnie Atal realizuje 34 inwestycje (4442 lokale). Na koniec I półrocza br. w ofercie spółki było 2858 lokali, z czego 2523 to mieszkania w realizowanych projektach, a 335 w już ukończonych.

W II półroczu tego roku Atal planuje uruchomienie 9 nowych projektów, które obejmą budowę mieszkań o łącznej powierzchni użytkowej mieszkań (PUM) wynoszącej ok. 78,7 tys. mkw. - Mamy olbrzymi potencjał do dalszego dynamicznego rozwoju. Posiadany przez spółkę zasób gruntów pozwala na uruchomienie w kolejnych dwóch latach kilkunastu nowych inwestycji na wszystkich rynkach, na których działamy. Zarówno obecnie prowadzone inwestycje jak i projekty planowane do uruchomienia odznaczać się będą wysoką marżowością z uwagi na atrakcyjnie zakupione działki i utrzymywanie wysokiego reżimu kosztowego – dodał prezes Atal.

Atal rozszerzył działalność o rynek trójmiejski. W drugiej połowie sierpnia br. do oferty został wprowadzony projekt Nowa Grobla Apartamenty, który powstanie w Śródmieściu Gdańska. Oddanie do użytkowania inwestycji, która dostarczy 178 lokali, planowane jest na III kwartał 2018 r. - Rozpoczynamy realizację naszych zapowiedzi w zakresie wejścia na nowe rynki. Rozszerzenie działalności na rynek trójmiejski, a w bliskiej przyszłości także poznański, spowoduje, że Atal będzie jedynym deweloperem obecnym we wszystkich dużych aglomeracjach w Polsce. To z kolei pozwoli na dalsze zwiększanie sprzedaży, a także na większą niezależność od zmienności koniunktury na poszczególnych rynkach – stwierdził Mateusz Juroszek, wiceprezes Atal.