Data dodania: 04/02/2011

Agorę Bytom uhonorowano w czwartek tytułem Koncept Roku 2010 w konkursie na najlepsze polskie centra handlowe. Otwartą niecałe trzy miesiące temu galerię doceniono za pomysł, innowacyjność i pozytywny wkład w rozwój miasta.

Nagroda Shopping Centre Award to jedno z najważniejszych wyróżnień w branży centrów handlowych w Polsce. W tym roku Agora Bytom, duńsko-norweska inwestycja firm Braaten+Pedersen plus Partners i Borgestad, okazała się bezkonkurencyjna w kategorii najlepszego w Polsce konceptu na galerię handlową. Uznanie specjalistów i analityków z największych firm w branży zyskały nie tylko takie elementy, jak lokalizacja, aranżacja, funkcjonalność i innowacyjność Agory, ale przede wszystkim jej wielofunkcyjność i wkład w ożywienie Bytomia.

– Pozytywna zmiana Bytomia była naszym zamiarem od początku. Chcieliśmy stworzyć nie tylko centrum handlowe, ale także miejsce, dzięki któremu serce miasta zabije mocniej. Cieszymy się, że ta koncepcja dzisiaj stała się rzeczywistością i podoba się klientom, a teraz została doceniona także przez grono specjalistów w branży – mówi Jan Olaav Braaten z firmy Braaten+Pedersen plus Partners.

W ścisłym finale zmagań w kategorii „Koncept Roku 2010” Agora Bytom rywalizowała z dwoma galeriami, ostateczne zwyciężył jednak bytomski pomysł na galerię. – Bardzo cieszymy się nie tylko z tego wyróżnienia branży, ale także uznania klientów. W ciągu dwóch miesięcy od otwarcia odwiedziło nas milion osób, co pokazuje, że Agora mocno zaistniała w świadomości bytomian – mówi Mirosław Cechowski, dyrektor Agory Bytom.

Dzięki inwestycji wartej ok. 90 mln euro, ok. 800 miejscom pracy, ofercie sklepów i wydarzeń kulturalnych Agora wpisała się nie tylko w handlową, ale również ekonomiczną i kulturalno-rozrywkową mapę Bytomia. Klienci odwiedzający to miejsce, prócz zakupów, mogą posłuchać koncertów, obejrzeć wystawy, czy skorzystać z innych możliwości atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu.

Tylko w zeszłym roku bytomianie mieli szansę spotkać się w Agorze z Tomaszem Jacykowem i Andrzejem Grabowskim, posłuchać koncertu Opery Śląskiej, wziąć udział w malowaniu światłem, czy zajęciach filmowych. Dzięki Agorze powstała piosenka o Bytomiu nagrana przez zespół Love oraz wystawa dawnych bytomskich pocztówek. Galeria nie zapomniała także o lokalnych artystach – do ich dyspozycji przeznaczono kameralną salę koncertową i galerię. 

Z tegorocznych akcji w pamięci pozostaną zapewne „spacerujące” po ul. Dworcowej flamingi, wielki turniej gier na konsole, czy wystawa fotograficzna dotycząca powstawania Agory. Tak bogaty w atrakcje będzie też cały 2011 rok – w planach są konkursy, w których do wygrania są samochody i wycieczki zagraniczne, a także wiele wystaw i atrakcji dla klientów w każdym wieku.

- Z pewnością nie zabraknie ciekawych wydarzeń. W końcu  hasło „Agora zmienia Bytom” zobowiązuje - powiedział Mirosław Cechowski.

Braaten+Pedersen, międzynarodowa firma deweloperska z siedzibą w Kopenhadze, w Danii i lokalnym oddziałem w Gliwicach. Specjalizuje się w projektowaniu i komercjalizacji wielofunkcyjnych nowoczesnych centrów handlowych. Długoletnie doświadczenie w dziedzinie zagospodarowania przestrzennego, referencje zdobyte na prestiżowych inwestycjach oraz trwałe stosunki partnerskie gwarantują, że Braaten+Pedersen potrafi przemienić plany w rzeczywistość. Firma uczestniczy w opracowywaniu nowych inwestycji lokowanych w centrach miast oraz zajmuje się modernizacją i rewitalizacją istniejących centrów handlowych tak w Europie Centralnej jak i w Skandynawii.

Na zdj. Mirosław Cechowski, dyrektor Agory Bytom.