Data dodania: 03/12/2013

Rozpoczęta w październiku 2011 roku rozbudowa centrum handlowego Riviera w Gdyni dobiegła końca. Współpraca kilku podmiotów z sektora budowlanego, w tym Generalnego Wykonawcy - firmy RD bud - pozwoliła urzeczywistnić stawiane przed inwestycją oczekiwania.

Centrum Handlowe Riviera to jedna z bardziej imponujących galerii handlowych w Polsce. Obiekt o powierzchni 118 000 mkw. jest znacznie większą inwestycją niż - dotychczas najbardziej znana na Pomorzu Galeria Bałtycka. Roślinna elewacja, efektowna linia budynku oraz zastosowane materiały przełamują dotychczasowe standardy w budowie tego typu obiektów. Za realizację projektu centrum handlowego Riviera odpowiadała firma RD bud.

- Pomysł urzeczywistnienia w Trójmieście nieszablonowego pod względem architektury, jak i oferty usługowo – handlowej centrum handlowego od samego początku stawiał, zarówno przed inwestorem, architektem, jak i wykonawcami, nie lada oczekiwania. Zaproszeni do współpracy przez głównego Inwestora, firmę Mayland Real Estate, wiedzieliśmy, że nasze dotychczasowe doświadczenie oraz znajomość nowoczesnych, przyjaznych środowisku technologii i materiałów pozwolą wypracować oczekiwany efekt. Jestem przekonany, że galeria Riviera stanie się prawdziwym centrum rozrywki nie tylko dla mieszkańców Gdyni, ale i wszystkich odwiedzających Trójmiasto – komentuje Eric Agnello, Dyrektor Generalny firmy RD bud.

Osią rozbudowanego obiektu jest 600-metrowa elewacja wykonana w całości z warstwowo układanych materiałów oraz ozdobiona na przedniej ścianie specjalnym gatunkiem roślinności bluszczowej. Ten zabieg architektoniczny powoduje, że wielkogabarytowy budynek dobrze integruje się z zielonym otoczeniem. Firma RD bud dobudowała dwa piętra o łącznej powierzchni użytkowej 70 tys. mkw. Centrum podzielone jest na trzy główne części. W pierwszej znajduje się hipermarket oraz salon ze sprzętem gospodarstwa domowego. W drugiej natomiast zlokalizowano sklepy oferujące asortyment dla dzieci i rodzin. Ostatnią strefę wypełniają salony odzieżowe, w tym marek, których do tej pory w Trójmieście nie było. Poza 240 butikami, Centrum Handlowe Riviera oferuje również rozwiniętą strefę rozrywki oraz największe w regionie kino 3D o powierzchni 2800 mkw. Do dyspozycji klientów oddano również strefę punktów gastronomicznych. Na terenie obiektu znajduje się 2500 miejsc parkingowych oraz strzeżony parking mieszczący 300 rowerów wraz z miejscami serwisowymi.