Data dodania: 15/12/2014

W dniu 13 grudnia ulicą Zelwerowicza w Lublinie pojechały pierwsze auta. Inwestycję wykonała Skanska blisko rok przed planowanym terminem. Wartość projektu wyniosła 24,25 mln zł brutto. Inwestorem był Zarząd Dróg Lublin.

W ramach zadania Skanska przebudowała 1,6-kilometrowy odcinek ul. Zelwerowicza. Nowo wybudowana droga ma dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Krzyżuje się z ul. Poligonową, Staczyńskiego, Koncertową oraz Gorczańską. W ramach projektu Skanska postawiła ponad 10 km krawężników drogowych oraz wybudowała 0,5 km ekranów akustycznych, które zapewnią spokój mieszkańcom pobliskich osiedli.

- Do profilowania podłoża gruntowego oraz warstwy podbudów wykorzystaliśmy system GPS, który zamieszczony był na równiarce. Dzięki temu powyższe roboty mogliśmy wykonać szybciej, bez konieczności przeprowadzania dodatkowych prac geodezyjnych - komentuje Radosław Chełmieniewicz, Kierownik Budowy, Skanska.

- Poza budową drogi wykonaliśmy 25-metrowy, jednoprzęsłowy most nad „Suchą Doliną”, o rozpiętości 30 m - mówi Radosław Chełmieniewicz. - To obiekt o konstrukcji żelbetowej, dodatkowo sprężany. Budowa wiaduktu miała na celu ochronę przyrody i walorów wąwozu – wyjaśnia.

Wzdłuż drogi Skanska przebudowała sieci podziemne: gazową o łącznej długości ponad 600 m, wodociągową o długości ponad 100 m i o średnicy 300 mm, elektryczną i teletechniczną. Ponadto firma zbudowała kanalizację deszczową o łącznej długości prawie 3 km oraz przebudowała sieć ciepłowniczą na odcinku 260 m. Na odcinku 2 km Skanska postawiła oświetlenie drogowe składające się z 70 latarni.

Piesi mogą od soboty korzystać z 4 km nowych chodników, zbudowanych po obu stronach ulicy, zaś rowerzyści z blisko 2 km bitumicznych ścieżek rowerowych. Dzięki wykonanym przez Skanska pracom komunikacja miejska zyskała 5 nowych zatok autobusowych.

Firma wbudowała łącznie blisko 16 000 ton masy bitumicznej oraz 14 000 ton kruszywa na powierzchni ponad 3 ha, wykonała roboty ziemne o łącznej objętości nasypów 36 000 m3 oraz wbudowała 5 500 m3 stabilizacji. W codziennych pracach uczestniczyło średnio 60 osób, zaś w maksymalnym momencie prac 100. Do wykonania inwestycji Skanska wykorzystała 8 koparko-ładowarek, 4 koparki, 2 równiarki, 2 spychacze, 8 samochodów 4-osiowych, 1 dźwig samojezdny, wiertnica wielkośrednicowa.