Data dodania: 27/03/2015

PKP PLK wskazuje na pierwsze efekty prac prowadzonych na stacji w Radomiu. Powstaje nowy peron oraz przejście podziemne. Za pół roku będzie gotowy budynek skomputeryzowanego centrum sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja usprawni ruch kolejowy oraz podwyższy komfort obsługi pasażerów.

Jak podaje PKP PLK, na stacji w Radomiu wykonawca rozebrał już trzeci peron i rozpoczął jego odbudowę w nowym kształcie. Widać już zarysy powstającej budowli – betonowe ścianki oraz fundamenty dla wiaty peronowej. Gotowe jest już odwodnienie. Nowobudowane perony będą wyższe i szersze oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dodatkowo, perony nr 2 i 3  zostaną wyposażone w wiaty o długości 300 m.

Na terenie modernizowanej stacji Radom pracuje 50 maszyn budowlanych. fot. PKP PLK

Postępują również prace przy przebudowie tunelu. Powstała już betonowa konstrukcja korytarza pod rozebranymi torami. Część obiektu została zabetonowana. Teraz prace są prowadzone głównie przy schodach oraz szybie windy, którą będzie można dostać się na peron. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kontynuować te roboty, tak by w sierpniu udostępnić mieszkańcom przejście tunelem od strony ulicy Domagalskiego.

Rozpoczęła się również budowa budynku lokalnego centrum sterowania, czyli skomputeryzowanej nastawni, która pozwoli dyżurnym ruchu zarządzać pociągami na dystansie kilkudziesięciu kilometrów.

Inwestycja ma zakończyć się na przełomie 2015 i 2016 roku, fot. PKP PLK

Wykonawca pracujący na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych dysponuje 50 maszynami budowlanymi – każdego dnia na stacji pracuje m.in. 8 koparek, 6 koparko – ładowarek, 20 ciężarówek do wywozu materiału z rozbiórek, a także walce, równiarki, dźwigi oraz maszyny do wbijania fundamentów na słupy podtrzymujące sieć trakcyjną. Na placu budowy zatrudnionych jest 100 osób, które pracują przez 24 godziny na dobę. W dzień prowadzone są prace konstrukcyjne, a w nocy wykonywane są zadania związane z dowozem materiałów – szyn, betonu, zbrojeń. W nocnej przerwie w ruchu kolejowym ekipy zajmują się pracami wymagającymi wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej – ustawiane są wówczas nowe słupy do sieci trakcyjnej.

Po zakończeniu modernizacji, na przełomie 2015 i 2016 roku radomska stacja kolejowa będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind, odnowionego przejścia podziemnego pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Pociągi będą jeździły po kilkunastu kilometrach nowych torów.