Data dodania: 27/11/2014

Zmodernizowane perony na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice ułatwią podróż mieszkańcom i turystom, a przebudowa torów i rozjazdów usprawni przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych z Wrocławia i Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Prace PLK za ponad 10 mln zł zwiększą komfort podróży w regionie jeleniogórskim.

Polskie Linie Kolejowe na stacji Piechowice zmodernizują i wyposażą perony w nowe oświetlenie, system oznakowania, siedzenia i wiaty. Osoby o ograniczonej mobilności zyskają dogodny dostęp do pociągów dzięki pochylniom. Zmiana układu torowego, wymiana rozjazdów i regulacja sieci trakcyjnej ułatwi kursowanie pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Na stacji Jelenia Góra Zachodnia zmiany obejmą dwa perony. Obiekty będą wyższe, lepiej oświetlone i oznaczone, dzięki czemu zapewnią podróżnym lepszą obsługę. Zmodernizowana będzie też wiata na peronie 1. Na stacji, tak jak na wszystkich odnawianych przez PLK obiektach, będą pochylnie dla osób niepełnosprawnych.

Linia z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby to typowo górska trasa. Widać z niej Karkonosze i Góry Izerskie. Pomiędzy Piechowicami a Szklarską Porębą, na odcinku 12 km, pociąg pokonuje wysokość 313 m. Korzystają z niej chętnie mieszkańcy oraz turyści, wybierający kolej jako wygodny przejazd w górskie okolice Szklarskiej Poręby na piesze i rowerowe wędrówki lub zimowy odpoczynek na nartach.

Prace rozpoczęły się w październiku br. i realizowane są w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna – modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna – etap I”. Zakończenie zaplanowano w maju 2015 r. Wartość robót wynosi ponad 10 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm, których liderem jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego INFRAKOL.

Obecny projekt PLK jest kontynuacją zakończonych w 2013 r. prac na trasie Jelenia Góra Szklarska Poręba - również z dolnośląskiego RPO. Objęły one modernizację ponad 12 km torów oraz wymianę rozjazdów pomiędzy stacjami w Piechowicach i Szklarskiej Porębie Górnej. Remontowane były obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Standard obsługi podróżnych poprawiła przebudowa peronów. Projekt kosztował 34 mln zł.