Data dodania: 22/12/2014

W podwarszawskich Markach został otwarty trzeci w Polsce park handlowy pod marką Prima. Jest to marka własna notowanej na NewConnect i Catalyst spółki Kleba Invest. Realizacja i komercjalizacja nowoczesnych obiektów handlowych w mniejszych ośrodkach miejskich to kluczowy element długoterminowej strategii spółki.

– Jeszcze na początku mijającego roku byliśmy w fazie planowania i wstępnych etapów realizacji naszych pierwszych parków handlowych. Ten rok był dla nas bardzo wymagający, otworzyliśmy trzy pierwsze Primy i przygotowaliśmy solidne fundamenty do zrealizowania kilkunastu kolejnych. Osiągnęliśmy to dzięki zespołowi ekspertów mających unikalne kompetencje w handlu i nieruchomościach. Końcówka tego roku pokazała, że strategia oparta na realizacji wielofunkcyjnych, modyfikowalnych parków handlowych w mniejszych miejscowościach, przynosi zakładane efekty – mówi Jakub Makurat, prezes zarządu Kleba Invest.

Parki Handlowe Prima w Markach to nowoczesny obiekt, w którym znajdują się sklepy i punkty usługowe znanych sieci – sklep spożywczy, sklep z obuwiem, sklep odzieżowy, drogeria, optyk, bankomat oraz apteka. Kolejni najemcy wprowadzą się do parku na początku 2015 roku.

– Mieszkańcy wielu mniejszych polskich miejscowości wciąż nie mogą komfortowo zrobić codziennych zakupów. Mają bowiem do wyboru albo kilka pobliskich sklepów zlokalizowanych w różnych miejscach, albo zabierający wiele godzin wyjazd do najbliższego dużego miasta. Nasze obiekty są odpowiedzią na ich potrzeby: dają komfort szybkich i wygodnych zakupów – wyjaśnia Jakub Makurat.

Prima w Markach to obiekt o powierzchni 4.700 mkw., który swoim zasięgiem obejmuje ok. 28 tys. mieszkańców. Jest dobrze skomunikowany, a do dyspozycji klientów tuż przy obiekcie jest parking na 190 samochodów.

Prima w Markach to trzeci taki obiekt w Polsce – pod koniec listopada br. otwarty został park handlowy w Pruszczu Gdańskim (woj. pomorskie), a w grudniu br. w Chwaszczynie (także w woj. pomorskim).

Strategia Kleba Invest zakłada sprzedaż obiektów na różnych etapach realizacji, natomiast w przyszłości spółka zamierza także zarządzać obiektami. – Inwestycja w Pruszczu Gdańskim została sprzedana jeszcze w 2013 r., ale wspieraliśmy jej realizację, do momentu otwarcia obiektu. Zgłaszają się do nas kolejni chętni zainteresowani obiektami w Markach i Chwaszczynie, chcielibyśmy zamknąć transakcje sprzedaży tych obiektów w najbliższych miesiącach – mówi Jakub Makurat.