Data dodania: 19/08/2014

Nowoczesne, minimalistyczne wnętrza, futurystyczne kształty i przykuwające oko detale – tak wygląda przestrzeń Biura Głównego Jeronimo Martins Polska zlokalizowanego przy ul. Dolnej 3. Projekt opracowany przez pracownię KSArchitekci, za obrandowanie którego odpowiedzialna była Grupa Advertis, to jednocześnie przykład świadomie budowanej identyfikacji wizualnej.

Za projekt i kompleksową aranżację całej powierzchni biurowej siedziby głównej Jeronimo Martins odpowiedzialna była pracownia KSArchitekci, założona przez Krzysztofa Skłodowskiego. Natomiast wykonanie elementów nowej aranżacji strefy recepcyjnej, strefy zarządu, a także elementów identyfikacji biura oraz systemu informacji powierzono Grupie Advertis.

Biuro Jeronimo Martins Polska, fot. Szymon Polanski

- Zależało nam na tym, aby przestrzenie były nośnikiem komunikatu o sukcesie biznesowym firmy. Obecnie każda z powierzchni jest wizytówką marki. Wkraczając w kolejne przestrzenie, dowiadujemy się coraz więcej o gospodarzu, poznajemy historię firmy – mówi Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis.

Pierwszym pomieszczeniem, dostępnym dla gości i pracowników jest foyer na parterze. Nad recepcją umieszczono logotyp firmy wykonany ze stali nierdzewnej na szkle. Wyeksponowane zostały również logotypy marek wchodzących w skład grupy. Po podejściu do recepcji wzrok gości pada na mapę Polski z naniesionymi lokalizacjami sieci sklepów Biedronka. Instalacja wykonana została za pomocą nadruku bezpośredniego na szkle, z naniesionymi naklejkami w postaci trójwymiarowych biedronek. Mapa wyposażona jest ponadto w elektroniczny licznik zasięgu sieci sklepów. Dzięki temu już po pierwszych minutach spędzonych w siedzibie firmy odwiedzający dowiadują się, że Jeronimo Martins jest właścicielem największej sieci sklepów w Polsce.

Biuro Jeronimo Martins Polska, fot. Szymon Polanski

W kolejnym pomieszczeniu – strefie dla gości, usytuowano słup podświetlany LED z wymienną grafiką, na której prezentowane są założenia społecznej odpowiedzialności firmy oraz filary jej działalności. O skuteczności we wdrażaniu idei w życie świadczą nagrody i trofea, udostępnione w nowoczesnych, wolnostojących ekspozytorach. Tradycyjne umieszczenie dyplomów i podziękowań na ścianach zastąpione zostało kompozycją z ramek na tafli szkła.

- Celem wypracowanym przez pracownię KSArchitekci oraz poszczególne działy firmy Jeronimo Martins było uzyskanie spójnego obrazu wizerunku marki. Stąd powtarzający się motyw szkła i dekoracyjnej aplikacji z folii imitującej piaskowanie. Łatwemu odnalezieniu się w przestrzeni sprzyja natomiast przypisana każdemu z pięter inna kolorystyka – podkreśla Krzysztof Skłodowski.

Biuro Jeronimo Martins Polska, fot. Szymon Polanski

Obok estetyki, od początku priorytetem było wsparcie działu HR przez usystematyzowanie ekspozycji komunikatów wewnątrzkorporacyjnych. Realizacja projektu trwała kilka miesięcy i podzielona była na etapy, w pierwszej kolejności przygotowano grafiki na szybach, strefę recepcyjną i system komunikacji wizualnej oraz  przygotowanie poczekalni dla gości  na IV piętrze. Ostatnim etapem była adaptacja powierzchni w strefie zarządu.